Jak hrát?
Především je důležité, aby jste hráli podle toho, co jste si zadali do profilu, proto si povahu pečlivě rozmyslete.
Činnosti postavy píšeme mezi hvězdičky - *Jde do jídelny.*
Myšlenky postavy píšeme mezi hranaté závorky (ctrl+alt+F/G), nebo mezi normální závorky – [Proč na mě tak blbě kouká?]
Přímou řeč postavy nepíšeme do ničeho – Potřebuješ něco?
Chcete-li něco spoluhráči sdělit mimo hru, piště to za dvě lomítka – Musím se psem, vrátím se do deseti minut.
Ve výsledku by to mělo vypadat takhle:
*Jde do jídelny, protože už od rána jí kručí v břiše. Po cestě však potká Marcela, který jí věnuje jakýsi zvláštní pohled. [Proč na mě tak kouká?] Pomyslí si.* Potřebuješ něco? *Houkne na Marcela, aby se ujistila, zda něco není špatně.*
Samozřejmě by bylo dobré, kdyby jste se rozepisovali. Tohle je pouze příklad.
Až napíšete počáteční post, zbytek hry pokračujte pod něj v odpovědích.
RPG úkazy
Vypravěč: Síla mocnější, než kterýkoli bůh. Co řekne (tedy spíš napíše) vypravěč je svaté a musíte s tím hrát. Když vypravěč napíše, že jste upadli a rozbili nos, nic s tím nenaděláte. Zkrátka se to stalo a jakákoli diskuze nepřipadá v úvahu – vaše postava se nemůže vyhnout, musí hrát s tím, co jí určil vypravěč. Jediné co vypravěč nemůže je vám zabít postavu. V takovém případě máte právo protestovat u aminů.
Vypravěč má právo kdykoli bez dovolení vtrhnout do hry. Hrají za něj admini, popř. jimi určení hráči.
Mary/Gary Sue: Je postava, která i když je spoutaná, oslepená a paralyzovaná, je schopna se osvobodit, vytáhnout z kapsy brokovnici a vystřílet celé armády, aniž by utržila jediný škrábanec. Nemluvě o tom, jaké má nádherné modrozelené oči a hnědo-blonďato-karmínové vlasy. Zkrátka něco dokonalého… tak tohle prosím ne.
Jistě – vaše postava může vynikat něčím nad ostatními, ale když chcete mít např. postavu, která dobře kreslí, uberte jí jinde. Může být kupříkladu naprosto nemožná na manuální práce, či tak. Stejně tak je to u vzhledu. Fotka, kterou postavě přiřadíte se vám asi bude líbit, ale nemusí to tak být u hráčů, nebo ostatních postav. Proto pamatujte, že i když můžete mít hezkou postavu, nikdo není dokonalý.
Když někoho přistihneme Maruškovat, tvrdě za to zaplatí.
Křišťálová stěna: Aneb stěna mezi hráčem a postavou. Vy, tedy hráč, ovládáte svou postavu pomocí klávesnice a ovládáte tak svou postavu, která nejste vy, tak se podle toho chovejte. Postava samozřejmě může dědit něco z vaší povahy, to vám nikdo nezakazuje, ale jde hlavně o rušení hry tím, že se vám nelíbí, co se v ní děje vaší postavě. Jestliže vaši postavu zraní, neurážejte se kvůli tomu. Je to koneckonců jen hra, postava nejste vy. Stejně tak pokud se vaše postava s někým v RPG pohádá/nenávidí, tak to neznamená, že vás nenávidí i hráč postavy se kterou je ta vaše na nože. Proto se tím nenechte zbytečně ovlivňovat a nebuďte na okolí kyselí, protože dělají postavě něco, co se vám nelíbí.
Platí taky, že co víte vy, tak neví postava. Jistě, vy si můžete přečíst cizí hru, kde plánují, jak vaší postavě zabalí hlavu do toaletního papíru, ale postava o tom neví. Ví jen to u čeho byla přítomna, či co jí řekla jiná postava.
Další info
Mazlíčci: Vaše postava smí vlastnit maximálně dva mazlíčky. Jednoho běžného bez magických schopností (ale s rozumem – už vidím, kde by patnáctiletý táborník našel tygra a vodil ho na vodítku po táboře, omezte to na běžná zvířata, jako psy, kočky apod.) a druhého nadpřirozeného mazlíčka. Takového božského mazlíčka však nedostanete jen tak, ale až v průběhu hry, např. za akce, výpravy, nebo když bude hodný vypravěč. Budou je taky dostávat jen aktivní hráči o kterých víme, že s nimi naloží dobře. Nechceme nikoho, kdo napíše, že jeho týden starý fénix mávnutím křídel zničil tábor (viz. Mary Sue).
Za mazlíčka můžete hrát jak chcete (i bez přítomnosti postavy), ale jako právoplatná postava se nebere, proto se snažte takové hry omezit na minimum. Ostatně hra se psem dvakrát záživná nebude, že…
Zbraně: Vaše postava může zbraň získat až v průběhu hry zakoupením za drachmy. Počet zbraní ve vlastnictví není omezen a ani v tom, kolik jich vezmete do RPG, ale když budete mít u boku meč, u druhého dýku, na zádech luk s oštěpem, na ruce štít a kolem krku toulec s šípy, určitě to nebude nic moc a kvůli nepohyblivosti vaše postava prohraje dřív, než boj pořádně začne. Proto se snažte přicházet k tomu rozumně a s logikou. Při akcích, kde jsou zbraně nezbytně nutné (např. boj o vlajku), budou vám zbraně samozřejmě propůjčeny, no berte to fakt jen jako půjčku. Postava si takovou zbraň nemůže nechat.
Existuje i kategorie božských zbraní. Tuhle zbraň se zvláštními schopnostmi si musíte nějak zasloužit třeba v akci – jen tak ji nedostanete. Opět platí, že ji dostanou jen ti, kteří s ní budou umět dobře hrát.
Dary od bohů: Jestliže jste se dočetli jsem, určitě už máte za sebou předešlé dva příspěvky, ze kterých vám nejspíš cosi o božských předmětech došlo. Přesto to napíši ještě zde – profil, kde bude uvedeno, že postava vlastní cokoli, co má co dělat s magií nebude přidat. Takové věci si musí získat v průběhu hry ti, co si je zaslouží.
Schopnosti: Každý by chtěl nějakou schopnost, ale bude to s nimi složitější, protože ne každý si schopnost může dovolit. Při registraci můžete zmínit, jakou by jste chtěli a my ji vezmeme v potaz (jestli to nebude úplně mimo), ale to nic neřeší. Probuzení schopnosti se bude řešit až ve hře, kde vám ji může probudit hodný vypravěč, nebo si ji později můžete koupit za určitý počet drachem. Tak či onak, koupi vám nemusíme uznat v případě, že nebudete aktivní, nebo jste v minulosti porušili pravidla.
Táborová rada: Je sdružení vedoucích srubu. Jejich úkolem je zabydlovat nové přírůstky v jejich srubu, informovat jej o změnách, udržovat v něm pořádek a řešit problémy, kteří jejich “svěřence“ trápí, aby je mohli následně řešit s vedením tábora. Rada taky pořádá táboráky a organizuje táborové akce.
Body dovedností: Body si budete doplňovat jen docházkou na hodiny, které jsou zaměřeny na boj. Pro táborníka to znamená, že spolu s absolvovanou hodinou mu přibude jeden bod do trénovaného. Profesor dostane na rozdělení tolik bodů, kolik mu příjde do hodiny táborníků (včetně těch, co vedou nebojové kurzy). Obyvatelé tábora získávají tyto body ze soutěží, akcí a případného asistování v hodinách. Na nepolobožské obyvatele se další trénink nevztahuje.
Určení: Docela důležitý bod hry. Jistě chcete, aby byl váš táborník určený, ale to taky nebude jen tak (ostatně by bylo divné, kdyby byl určený týben po příjezdu do tábora). Vaše postava může být určena min. měsíc po registraci - pak si můžete napsat určení sami s tím, že musí mít minimálně 500 slov, nebo požádejte admina, aby vám boha zahrál. Budete-li si psát určení sami, nesmíte v něm získat magický předmět.
Drachmy: Hlavní platitdlo, které vám umožní koupi zbraní (i dalších předmětů) pro vaši postavu. Získáváte je plněním úkolů zadaných v hodině, nebo z kurzů, kde vám profesoři dle aktivity můžou v hodině rozdat až 30 drachem. Samozřejmě je možnost je získat ještě z různých akcí a soutěží.
Táborová soutěž: Na konci výuky se sečte počet dovedností táborníků za každý srub. Srub, kde bude součet největší pak získá hodnotnou odměnu.
Výuka: Jste povinni zapsat si minimálně dva bojové předměty s tím, že musíte být alespoň na polovině hodin, které se v něm budou vyučovat. Úkoly a vedlejší kurzy jsou zcela dobrovolné.
Výpravy: Jednou za čas bude vyhlášena výprava, které se může vaše postava zůčastnit. Samozřejmě si můžete výpravu i sami navrhnout a přednést adminům, kteří ji zváží a případně schválí. Odměny za výpravy bývají vysoké, ale pamatujte, že na výpravě může vaše postava zemřít i bez povolení.
~XOXO, Aki